نماينده ولي فقيه در استان يزد گفت: حوزه علميه يزد از حوزه‌هاي قديمي كشور است كه شايد بيش از 500 سال سابقه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سياسي ايسنا - منطقه يزد، حجت الاسلام و المسلمين محمد علي صدوقي امام جمعه يزد كه در يزد و به مناسبت سفر رئيس دفتر مقام معظم رهبري به يزد و در جمع روحانيون و مبلغين استان سخن مي‌گفت، اظهار داشت: حوزه عمليه يزد در كمتر از يك سده دو مرجع بزرگ كه يكي مرحوم آيت ا... سيد محمدكاظم طباطبايي يزدي صاحب كتاب عروه و ديگري آيت ا... شيخ عبدالكريم حائري يزدي موسس حوزه علميه قم را به جهان اسلام و تشيع است را تقديم كرده است.  از بركات تاسيس حوزه علميه قم تربيت عالماني چون امام راحل بود كه از كارهاي ماندگار او بنيانگذاري نظام جمهوري اسلامي است.

وي افزود: حوزه عمليه يزد يك هزار و 28 طلبه دارد كه 470 نفر از آنان را برادران و 558 نفر را خواهران تشكيل مي‌دهند و 170 استاد نيز به تدريس مشغولند. ضمن آنكه بيش از يك هزار و 300 طلبه نيز از استان در دو حوزه علميه قم و مشهد مشغول به تحصيل هستند.

امام جمعه يزد با بيان اينكه انقلاب اسلامي از نهضت عاشورا درس گرفته است، گفت: قطعا يكي از ثمرات نهضت عاشورا انقلاب اسلامي بود.

وي افزود: جامعه با تهاجمات فرهنگي و به تعبير مقام معظم رهبري با شبيخون فرهنگي مواجه است و نياز به تبليغ دارد. مبلغ بايد قوي باشد. در اين جهان كه هر روز شبهه‌اي ايجاد مي‌شود و رسانه‌هاي گروهي مختلف شبهه افكني ايجاد مي‌كنند، بايد جاي براي پاسخگويي آنها باشد و اين حوزه‌هايي علميه هستند كه با فضاي علمي و آشنايي با مسائل روز و مشكلات جامعه انشاءا... بتوانند پاسخگوي اشكالاتي باشندكه در دل مردم بالاخص جوانان ما ايجاد مي‌كنند.

حجت الاسلام صدوقي با بيان اينكه همانطور كه مقام معظم رهبري بيان داشتند عقل، عزت و عاطفه سه عنصري بوده كه در حركت عاشورايي نقش داشته،‌گفت: اين سه عنصر در تبليغات استفاده مي‌شود و روحانيون مردم را نسبت به نهضت عاشورا و علت آن آگاه كنند.

وي افزود: همچنين با خرافاتي كه وارد اين جريانات شده بايد مبارزه كرد كه در مرحله اول بايد منبرها قوي، صحيح و درست باشند. همچنين مداحي‌ها صحيح و سالم باشد كه احساس مي‌شود مقداري حريمش شكسته شده و روحانيون نسبت به اين امر توجه داشته باشند.

نماينده ولي فقيه در استان در پايان اظهار داشت: آنچه مهم است به عنوان وظيفه روحاني، اين است كه بايد از نظام، انقلاب و جايگاه رهبري و شخص ايشان حمايت قوي داشته باشيم زيرا آنچه كه به ما عزت و عظمت داده اين نهضت و انقلاب است

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا